
Hello hivers and players of Splinterlands, only a few hours to the end of the current season of Splinterlands.

At the beginning of the season I decided to try to enter the rewarded positions in the Gold ranking.
Five days ago I realized that entering the Gold ranking was an impossible mission and so I changed my strategy and decided to try to return to the Champion league.
To realize how difficult it is to enter the top thirty positions of the ranking just look at the power score of the player @demon402 who at this moment is in the last rewarded position of the Gold ranking.


To reach my goal and return to the Champion league after a long time of absence I decided to play on the last available day, today.
Why I decided to play more today and not in the previous days?
Because on the last day the way to the Champion league is easier because you meet few strong players and you meet many BOTs. BOTs are scarce from a strategic point of view and therefore easier to beat.
In fact the players who are in the award-winning positions in each ranking are also the strongest players in Splinterlands.
Those who are in the top positions on the last day stop playing to avoid compromising their ranking.
From theory to practice
The strategy that I have decided is only theory and now, as I write this post, I will put it into practice.
The first problem to solve to get to the Champion league is the power score. With a power score like mine you only have access to the Gold League.
The solution is simple and is called: https://peakmonsters.com/
Unlike previous seasons I decided to proceed in stages.
I rented enough cards to make me exceed the power score of 250000.
- Lord Arianthus, Reward, Level 3
- Hydra, Beta, Level 3
- Red Dragon, Promo, Level 4
- Gold Dragon, Beta, Level 4

In the following image you can see the cost incurred: 0.11 $

I quickly enter the Diamond III league and after a few battles I exceed the rating score of 3100 which allows me to enter the Diamond II league but I don't have a Power score of 320000 points.



I enter the Diamond II league and continue my path.

After a few battles I exceed the rating score of 3400 points that allows me to enter the Diamond I league but, as you can see from the picture below, I don't have a power rating enough to advance in the next league.

I have to go back to the Peakmonsters market and rent new cards.


Now I have a power rating of 408515 and I can try to get the rating of 3700 necessary to enter the Champion III league.

And here friends everything becomes very difficult. Until the Diamond II alloy my strategy worked really well and my rating went up in a short time and after a few battles but not in Diamond I alloy.
After many battles I am stuck at the rating of 3450 points.
Will I reach my goal before the end of the season? I will come back to play around 23:30 and try to reach it! ;)
Haven't you registered on Splinterlands yet?




Ciao hivers e giocatori di Splinterlands, mancano poche ore alla fine della stagione in corso di Splinterlands.

All'inizio della stagione avevo deciso di provare ad entrare nelle posizioni premiate della classifica Gold.
Cinque giorni fa ho constatato che entrare in classifica era una missione impossibile e così ho cambiato strategia e ho deciso di cercare di tornare in lega Champion per rendersi conto di quanto è difficile entrare nelle prime trenta posizioni della classifica.
Infatti basta guardare il punteggio power del giocatore @demon402 che in questo momento si trova nell'ultima posizione premiata della classifica Gold.


Perchè ho deciso di giocare di più oggi e non nei giorni precedenti?
Perchè l'ultimo giorno la strada verso la lega Champion è più facile da percorrere perchè si incontrano pochi giocatori forti e si incontrano molti BOT. I BOT sono scarsi dal punto di vista strategico e quindi più facili da battere.
Infatti i giocatori che si trovano nelle posizioni premiate di ogni classifica sono anche i giocatori più forti di Splinterlands. Chi è a premio l'ultimo giorno smette di giocare per evitare di compromettere il suo posizionamento in classifica.
Dalla teoria alla pratica
La strategia che ho deciso è solo teoria e adesso, mentre scrivo questo post, la metterò in pratica. Il primo problema da risolvere per arrivare in lega Champion è il punteggio power. Con un punteggio power come il mio si ha l'accesso solo alla lega Gold.
La soluzione è semplice e si chiama: https://peakmonsters.com/
A differenza delle precedenti stagioni ho deciso di procedere per gradi.
Ho noleggiato carte sufficienti a farmi superare il punteggio power di 250000.
- Lord Arianthus, Reward, Level 3
- Hydra, Beta, Level 3
- Red Dragon, Promo, Level 4
- Gold Dragon, Beta, Level 4

Nell'immagine seguente puoi vedere il costo sostenuto: 0.11 $

Entro il lega Diamond III e dopo poche battaglie supero il punteggio di rating di 3100 che mi permette di accedere nella lega Diamond II ma non ho un punteggio Power di 320000 punti.




Dopo poche battaglie supero il punteggio di rating di 3400 punti che mi permette di entrare in lega Diamond I ma, come puoi vedere dall'immagine in basso, non ho un punteggio power sufficiente per avanzare nella lega successiva.

Devo tornare sul mercato di Peakmonsters e noleggiare nuove carte.


Adesso ho un punteggio power di 408515 e posso cercare di arrivare al punteggio di rating di 3700 necessario ad accedere alla lega Champion III.

Raggiungerò il mio obbiettivo prima della fine della stagione? Ritornerò a giocare intorno alle 23:30 e cercherò di farcela! ;)
Non sei un giocatore di Splinterlands?


Return from Splinterlands: From Gold to Champion? - La mia strategia di fine Stagione (ENG/ITA) to libertycrypto27's Web3 Blog